E-commerce strategie

Wat is jouw stip op de horizon? Een sterke strategie zorgt voor richting en focus

Zonder een heldere e-commerce strategie opereer je als een roerloos schip in een onstuimige zee.

Het is niet zo moeilijk om te starten met een webshop. Je kunt binnen enkele klikken je eigen shop lanceren en verkopen gaan realiseren. Je ziet dus ook veel webshops komen en gaan.

De webshops die op lange termijn succesvol zijn hebben een ding gemeen: ze hebben een duidelijke strategie. Een idee of plan waar ze nu staan en waar ze komende jaren naartoe willen groeien.

Deze strategie is flexibel omdat de dynamiek van de digitale wereld hier om vraagt. Bij het opstellen van een e-commerce strategie komen de volgende elementen aan bod:

Product & Prijs

Assortiment en prijsstrategie

Markt & Klant

Marktpositie en klant DNA

Service & Fulfill

Klantenservice en fulfillment proces

Begin met het waarom van je e-commerce business

In de praktijk heb ik gemerkt dat het opstellen van een e-commerce strategie niet altijd even makkelijk is. Een mooi vertrekpunt is om te beginnen het waarom van je e-commerce business. Het beantwoorden van deze vraag brengt je naar de kern van je bestaan. Als je de kern van je bestaan kan koppelen aan realistische doelen op het gebied van product & prijs, markt & klant en service & fulfill dan heb je een goede basis gelegd voor de e-commerce strategie. Heb je hulp nodig bij het opstellen van een goede e-commerce strategie? Ik help je graag.

Hoi, ik ben Bertjan!

Tijd voor een kop koffie?

Alles begint met een goed gesprek.
Ik ben benieuwd naar de ambities en uitdagingen van jouw e-commerce business en vertel je graag meer over hoe ik je kan helpen.