Over mij

Het is mijn missie om het gat tussen fysiek en virtueel kopen kleiner te maken.

Een korte geschiedenis

Van jongs af aan heb ik al een fascinatie voor het wereldwijde web. De dynamiek en innovatie die er uit voortvloeit maakt het boeiend en uitdagend. Toen ik tiener was begon ik met het bouwen van eenvoudige websites op basis van HTML. Later ontdekte ik dat je op basis van WordPress veel makkelijker je website kon beheren en aanpassen. Inmiddels heb ik tientallen websites op basis van WordPress gerealiseerd.

Studies

Tijdens mijn HEAO-studie CommerciĆ«le Economie begon ik meer interesse te krijgen voor online marketing en handel via het internet. Daarom koos ik ook heel bewust voor de ‘e-business’ specialisatie tijdens mijn studie Bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit te Amsterdam.

Mijn scriptie ging over koopgedrag in virtuele werelden. Deze virtuele wereld betrof ‘Second Life‘, een driedimensionale wereld waar men zich in de vorm van een avatar kon voortbewegen. Conclusie: Doordat Second Life meer elementen van het echte leven bevat is de bereidheid om aankopen te doen hoger dan bij een tweedimensionale wereld (webshop). Ondanks dat de scriptie in 2008 is geschreven is het onderwerp nog steeds relevant. Er wordt nog een flinke potentie onbenut gelaten om met behulp van virtual reality toepassingen en betere koopervaring te bieden.

Ervaring

Na het afronden van mijn studie Bedrijfskunde heb ik vrijwilligerswerk gedaan in Zuid-Afrika. Ik gaf o.a. computerles aan jongeren om ze zo meer kansen te geven op de arbeidsmarkt.

Vervolgens heb ik bij een aantal e-commerce bedrijven (o.a. Salmon en Youwe) ervaring opgedaan. Het was een leerzame periode waar ik veel praktijk kennis heb opgedaan.

Ondernemen

Toch voelde ik altijd wel een zekere behoefte naar vrijheid en onafhankelijkheid. De keuze om uiteindelijk als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan is de beste keuze die ik heb kunnen maken. Het is geweldig om je eigen weg te kunnen gaan en te mogen ervaren dat je e-commerce ondernemers en bedrijven kunt helpen om de business verder te laten groeien.

Missie

Het is mijn missie om het gat tussen fysiek en virtueel kopen kleiner te maken. Een gemiddelde webshop heeft een conversiepercentage van 2%. Slechts twee van de honderd bezoekers plaatst een bestelling. In een fysieke winkel ligt dit percentage gemiddeld boven de 20%. Er valt dus nog een boel winst te behalen.

Aanpak

Ik zet mijn kennis en ervaring in om e-commerce ondernemers te helpen groeien. E-commerce bestaat uit vele disciplines en het is mijn taak om het gehele speelveld te overzien en te zorgen dat de juiste keuzes gemaakt worden. Neem bijvoorbeeld de keuze voor de software tools die gebruikt worden en de externe specialisten die moeten worden ingeschakeld. Ik focus mij op de hoofdlijnen, bewaak de strategie en help met de praktische uitvoer.

Hoi, ik ben Bertjan!

Tijd voor een kop koffie?

Alles begint met een goed gesprek.
Ik ben benieuwd naar de ambities en uitdagingen van jouw e-commerce business en vertel je graag meer over hoe ik je kan helpen.