Website realisatie

Een goede website is onmisbaar in deze tijd. Een tijd waarin het grootste deel van de bevolking oriënteert en koopt via het internet. Inmiddels bezoekt meer dan 50% het internet met een smartphone. Een zoekopdracht in Google is vaak het vertrekpunt.

Een zichzelf respecterende organisatie heeft een website die is gerealiseerd vanuit een strategie. De belangrijkste vraag die gesteld moet worden is: Waarom hebben wij een website?

Ik hoor nog zo vaak een antwoord waaruit blijkt dat de website enkel wordt gezien als een doel. Of slechter nog, als een noodzakelijk kwaad. ‘Mijn concurrenten hebben ook een website, dus ja, dan moeten wij ook een website hebben’. Ergens is deze houding wel te begrijpen. Veel met name kleine en middelgrote organisatie ontberen kennis en ervaring op het gebied van internet strategie. Sterker nog, deze constatering is één van de drijfveren achter de oprichting van Online Compas. Ik kan waarde toevoegen bij organisaties die het belang van internet onderkennen, maar niet goed weten hoe zit dit op een strategische, goed onderbouwde manier, moeten aanpakken.

Mijn missie is om organisaties in te laten zien dat de realisatie van een website geen doel is, maar een middel om een doel te bereiken. Voor welke doelgroep(en) is de website? Hoe kunnen we zo goed mogelijk rekening houden met deze doelgroep?

Stap 1: Acquireer -> We willen dat de doelgroep die we voor ogen hebben op de website terecht komt. Hoe doen we dat?

Stap 2: Converteer -> We willen dat de doelgroep converteert op de website. Stel dat ons doel is om nieuwe klanten binnen te halen. Hoe richten we de website dan zo in dat dit eenvoudig en aantrekkelijk is om te doen?

Stap 3: Optimaliseer -> We willen leren van onze bezoekers en deze kennis gebruiken om de website te optimaliseren.

De realisatie van een website heeft dus zowel een strategische als een uitvoerende component. Het is mijn ambitie om websites te realiseren die een bijdrage leveren aan de (bedrijfs) doelstellingen. Dit is een interactief samenspel tussen de organisatie en Online Compas. Ik gebruik mijn ‘online compas’ om de juiste online koers te kunnen bepalen.

WordPress als solide basis

WordPress is wereldwijd het meest gebruikte content management systeem (CMS). Het is een flexibel systeem om een website mee te kunnen beheren. Er zijn tal van plugins beschikbaar die extra functies bieden. Wij hebben ruim 10 jaar ervaring met het bouwen van websites op basis van WordPress.

Zet de eerste stap naar meer online succes

Kortom: Ben je ervan overtuigd dat een website meer is dan een een ‘online visitekaartje’? Wil je een website die gaat bijdragen aan je doelstellingen? Let’s get in touch! Ik help je graag.